Misyon- Vizyon Ve Temel Değerlerimiz
Misyon
Eğitimi sürecinde öğrendiği Fen ve Matematik
teorileri sayesinde kazanmış olduğu mühendislik yeteneğini kullanarak her türlü
teknik probleme isabetli çözümler üretebilen, disiplinler arası işbirliği
çerçevesinde bir sistemin tasarım sürecinde etkin rol üstlenebilen, teorik ve
uygulamalı AR-GE becerisine sahip olan, hayat boyu öğrenme felsefesi ile
teknolojik gelişmeleri takip edebilen, mesleki etik kurallarını gözeterek
insanlık adına hayatı kolaylaştırmaya yönelik proje ve çalışmaları
gerçekleştirmeyi hedefleyen, temel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak
yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip mühendisler yetiştirmektir.
Vizyon
Bilim, eğitim ve araştırma
alanlarında adını duyuran, ülkemizde tercih edilen, uluslararası düzeyde kabul
görmüş ve önemli projelere imza atan bir mühendislik bölümü olmak.
Temel Değerlerimiz
Mesleğinde deneyimli
mezunlara sahip olmayı, katma değeri yüksek olan başarılı çalışmalara imza
atmayı ve uluslararası projelerde söz sahibi olmayı hedefleyen bölümümüz
aşağıdaki temel değerleri kendisine amaç edinmiştir:
- Bölümümüzü tercih edenlerin
sayısını arttırmak, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan bir bölüm düzeyini
yakalamak ve akredite olmak.
- Eğitim-Öğretim kalitesini
yükseltmekle birlikte yurtiçi ve yurtdışı proje desteklerinden azami derecede
yararlanmak.
- Bölümümüz bünyesindeki
Anabilim Dallarında nitelikli öğretim üyesi sayısını arttırmak.
- Üniversite-Sanayi iş
birliği çerçevesinde bölgede faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla iş birliği
yapmayı teşvik etmek.
- Bölümdeki akademik
personelin ulusal ve uluslararası üniversiteler ile iletişimini teşvik etmek,
başarılı çalışmalar yürüten personeli desteklemek.
- Öğrencilerimizin bölümümüze
daha iyi motive olmalarını sağlamakla birlikte kendilerine geleceğin
mühendisleri olmaları bilincini kazandırmak.
- Meslek etiği ilkelerine
bağlı olan ve ekip çalışması becerisini kazanmış olan öğrenciler yetiştirmek.
- Uluslararası düzeyde
bilimsel gelişmeleri takip etme ve bu gelişmelere katkı yapma yetkinliğini
sağlayan öğrenciler yetiştirmek.
- Toplumsal sorunlara karşı
duyarlı olan ve bu sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmayı amaç edinen
mühendisler yetiştirmek.
- Dış yönlendirmelerden
bağımsız, çıkar çatışmalarına izin vermeden, nesnel veya deneysel veriler
doğrultusunda kararlar alan; görevlerini etik değerler, bilimsel öğütler ve
yasalar ışığında sorumluluk bilinciyle yerine getiren mühendisler yetiştirmek.
- Davranışlarında idari ve
akademik personel ayırımı yapmadan, unvan, konum ve çalışılan birimden bağımsız
olarak, birlikte hareket eden ve mütevazı bir yaklaşımla mücadeleci tutum
sergileyen mühendisler yetiştirmek.
- Sorumlulukların yerine
getirilmesinde ve karşılaşılan sorunların çözümünde; bilgi, yetenek ve yetki
sınırlarının farkında olarak özgürce tartışabilen, cesur ve kararlılıkla
davranıp gerektiğinde özeleştiri yapan mühendisler yetiştirmek.
Arş. Gör. ABDULLİLAH YİLMAZ
Güncelleme : 11.05.2023 15:05:25